מגדנאות – כל המידע העדכני על התחום

מגדנאות

אם יוצא לכם לצפות בטלוויזיה בשעות הפריים טיים, אתם בטח שמים לב לגל הקולינרי ששוטף את המסך הקטן ונראה שהיום כולם מתעסקים בבישול ובפרט באומנות הקונדיטוריה, או בשמה העברי – מגדנאות. אם גם אתם חולמים להפוך את התשוקה שלכם לאפייה ולמתוקים לאומנות, זהו מושג בסיסי שאתם חייבים להכיר. מהי בעצם מגדנאות, מאיפה זה התחיל, איך זה קשור לכל מה שקורה היום ואיפה אפשר ללמוד את המקצוע? הינה כל מה שחשוב לדעת.

מהי מגדנאות?

מגדנאות היא ענף בתחום הקולינריה העוסק בדברי מאפה, בקינוחים, במתוקים ובמנות אחרונות. התחום הוא מקיף וכולל נושאים שונים כמו עיבוד בצקים וקרמים, הכנת מוס, פאי, מרנג, פודינג, עבודה בבצק סוכר, עבודה עם שוקולד ועוד.

מאיפה היא הגיעה?

באירופה, נהוג לשייך את תחום המגדנאות בעיקר לצרפת שנחשבת לחלוצה בתחום. ביבשת עצמה יש עשרות תתי אסכולות שכל אחת שונה מהשנייה. גם בצפון אפריקה ובאסיה התפתחה תרבות מגדנאות עשירה הנחשבת היום לתת ענף שנקרא מגדנאות מזרחית.

מגדנאות בישראל

כאן אצלנו בישראל, החל להתפתח התחום עם עלייתם ארצה של יהודי מזרח ומרכז אירופה. בשנים הראשונות של הקמת המדינה קונדיטורים התמקדו בניסיון למצוא תחליפים כשרים למרכיבים חלביים בקינוחים לטובת הציבור הישראלי שומר הכשרות. מאז ועד היום התחום עבר שינויים רבים והמגדנאות היא בגדר תחום ענף וחשוב בישראל. אפשרויות זמינות כמו קורס אפייה והכשרות שונות בתחום מאפשרות לכל אדם כאן בישראל להפוך את התשוקה שלו להכנת קינוחים ומתוקים למקצוע של ממש.

מגדנאות היום

היום בישראל תחום המגדנאות הוא אחד התחומים הפופולריים ביותר. אם אלו ערוצי הטלוויזיה, אינסטגרם וטיקטוק או כל מסעדה שתבקרו בה – תחום המגדנאות חזק מתמיד ונמצא בכל מקום. האפייה והכנת הקינוחים הפכה לסוג מאוד אהוב של אומנות. קונדיטורים בעלי שם עולמי ובלוגרים חובבים כאחד, זוכים למיליוני צפיות של הכנה של קינוחים מיוחדים ויוצאי דופן ברמות דיוק שלא מהעולם הזה. מה שיפה פה בעצם, זה שעם כישרון, יצירתיות ורצון להצליח, כל אחד יכול לעשות את זה בתחום המגדנאות ונראה שהביקוש רק עולה עם הזמן. לימודי קונדיטוריה למתחילים הם צעד חכם למי שרוצה לקבל את היסודות וללמוד את התחום בצורה מקיפה.

האם אפשר ללמוד את התחום?

בהחלט, וזה מה שנפלא. בין אם אתם כבר כאלה שעושים קינוחים בסופ״ש לכל המשפחה ואולי אפילו מעלים משהו מדי פעם לאינסטגרם או שזה משהו שעוד לא עשיתם ותמיד חלמתם עליו – תוכלו ללמוד את התחום מאפס. קורס קונדיטוריה סוג 1 היא הכשרה מקיפה שתאפשר לכם לקבל את כל הבסיס החשוב בתחום, בין אם למטרות פנאי והנאה ואם בין אם תרצו לקחת את זה למקום מקצועי יותר. במסגרת הקורס עוסקים בכל התחומים החשובים ומתרגלים הכנת טורטים ועוגות קרם, אפיית לחמים, עבודה עם שוקולד, מרציפן וסוכר ועוד. לצד ההכשרות האלה לומדים עוד נושאים בסיסיים חשובים למדי כמו תורת אירוח, יזמות עסקית, ביקורת מזון ומשקאות, כשרות וחגי ישראל ועוד. הקורס כולל הרצאות ושיעורים עם מומחים. כל תלמיד גם עובר סטאז׳ במהלך הקורס ומתחיל לצבור ידע מעשי וניסיון בענף המגדנאות בישראל.

לסיכום

תחום המגנדאות והקונדיטוריה בישראל הוא אחד התחומים החמים ביותר היום. שוק העבודה בתחום צמא לעובדים ונראה שבאופן הכללי הציבור בישראל ואנשים בכל העולם צמאים ליותר ויותר קונדיטוריה. הם מחפשים אותה בטלוויזיה שלהם, ברשתות החברתיות, בפידים ובסטורי, אבל בעיקר מחפשים טעמים מיוחדים במסעדות או במתכונים בבית. אם גם אתם חולמים לעשות את זה בגדול ולקחת את התשוקה שלכם למתוקים לשלב הבא, שווה לגמרי להכיר את הקורסים המקצועיים והמקיפים של מכללת רימונים ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב! למידע נוסף על לימודי בישול וקונדיטוריה, לשיטות וטכניקות בישול, לחדשות מעולם הקולינריה ועוד, היכנסו לבלוג שלנו שבו תמצאו עוד הרבה מידע חשוב ומעניין!

מאמרים שעשויים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד