רעיונות לקישוט עוגת יום הולדת

רעיונות לקישוט עוגת יום הולדת

הילד המתוק עומד לחגוג יום הולדת? אולי החברה הכי טובה בעבודה או דווקא סבא שעוד רגע חוגג שמונה עשורים? ובכן – זה ממש לא משנה מיהו אותו אדם שאנו אוהבים וחוגג יום הולדת – אין דבר כיף יותר מלהפתיע את האהובים שלנו בעוגת יום הולדת חגיגית. שווה לדעת שגם בבית אפשר לאפות עוגות ברמה גבוהה שלא נופלות ממה שאפשר למצוא בקונדיטוריות והינה כמה רעיונות לקישוט עוגת יום הולדת שכדאי להכיר.

נתחיל מהבסיס: הקרם

הקרם הוא הבסיס לכל עוגה טובה ואם מכינים קרם איכותי במראה אחיד וטעם טוב, כבר יש לנו בסיס מעולה לעוגה ברמה גבוהה. אפשר בהחלט להתחיל בקרם בסיסי, למשל על בסיס פודינג וניל, שמנת וחלב, אך ישנן וריאציות נוספות שאפשר להכין ככל שמתקדמים. כמובן שאם אתם מכינים עוגת שוקולד ללא סוכר או כל עוגה שהיא ללא סוכר, חשוב לשים לב שגם הקרם הבסיסי לא מכיל סוכר. מכאן אפשר לצפות את העוגה באמצעות לקקן או מרית לעוגה וחשוב לשמור על מראה אחיד.

נמשיך בזילוף

מכאן אפשר לעבור לטכניקת הקישוט הבאה והמומלצת – זילוף. זילוף ייתן מראה ייחודי ויוקרתי לעוגה שלנו. כדי לזלף עלינו להצטייד בשקיות זילוף ובצנטרים. אופים חובבים יכולים להתחיל בצנטרים בסיסיים ועם הזמן אפשר לעבור לכאלו בצורות מיוחדות, מה שישדרג אפילו יותר את המראה של העוגות. בטכניקת הזילוף אפשר ליצור צורות ומרקמים שונים על העוגה וכל מה שצריך זה להפעיל טיפה את הדמיון.

קישוטים אכילים

הקישוטים האכילים מוסיפים הרבה מאוד צבע וחיים לעוגה, זה נכון. עם זאת צריך לזכור שקישוטים אכילים זולים ולא איכותיים הם לא בריאים ויכולים גם להיות ממש מסוכנים ואפילו לגרום לנזק לשיניים. על כן עדיף למעט בקישוטים אם אפשר, ואם כבר בוחרים לקשט בקישוטים אכילים, אז חייבים לוודא שאלו קישוטים איכותיים בלבד העשויים אך ורק מחומרי גלם משובחים.

קישוטי שוקולד

היום אפשר למצוא לא מעט אפשרויות של קישוטים באמצעות שוקולד, כמו תבניות להכנת צורות ואותיות וכן צבעי מאכל מיוחדים על המתאימים לשוקולד. כמובן שאפשר לשלב בין קישוטי שוקולד לקישוטים אחרים, הכול תלוי בדמיון שלנו ובמשאבים שעומדים ברשותינו לקישוט העוגה.

בצק סוכר הוא קסם הצבעוניות

בצק סוכר הוא חומר גלם נפלא המאפשר לנו לפסל עוגות באיזה צורה שאנו רוצים, ומעבר לכך אפשר גם להתאים לאיזה צבע שנרצה להגיע אליו. על בצק סוכר גם אפשר לצייר באמצעות טושים אכילים וכן אפשר לפסל צורות וכיתוב באמצעות חותכנים. עבודה עם בצק סוכר היא אומנות לכל דבר ועניין ומי שרוצה להתמחות בזה בפרט ובקונדיטוריה באופן כללי, ירוויח לא מעט מהאפשרות של לימודי קונדיטוריה שבהם מקבלים הרבה מאוד ידע מעשי ואפילו לעסוק בהמשך בקונדיטוריה באופן מקצועי.

תמונה אכילה

הוספת תמונה אכילה היא דרך נפלאה לקשט עוגות יום הולדת וחשוב מאוד לבחור דף שהוא לא רק איכותי ויפה למראה, אלא גם טעים. היתרון כאן הוא שאפשר להדפיס כל דבר שרוצים – מתמונות הגיבורים האהובים על הילדים, דרך תמונה של מי שחוגג יום הולדת ועד לברכה מרגשת. מרבית הדפים מגיעים בגודל הסטנדרטי של A4 ואפשר לחתוך אותם בקלות ולהתאים אותם לגודל הרצוי.

סוכריות

סוכריות לקישוט הן ככל הנראה האופציה המועדפת ביותר על ילדים ואפשר למצוא בקלות מגוון אפשרויות שונות. צינורות מוארכים, כדורים קטנים או גדולים, סוכריות בצורת כוכבים, סוכריות חומות בטעם שוקולד והיד עוד נטויה. את הסוכריות אפשר לפזר אחרי הציפוי, כך שהם יידבקו ויתאחדו עם החלק העליון של העוגה. אם רוצים דיוק בפיזור אפשר גם להיעזר בשקית זילוף.

פירות

פירות הם אופציה מעולה לקישוט תמיד וזו דרך נפלאה לגוון את המראה של העוגה ולתת גם אופציה בריאה יותר. מומלץ בחום להשתמש בחותכנים מיוחדים שבאמצעותם אפשר לשוות לפירות מראה אסתטי שיתאים בדיוק לקישוט העוגה.

פירות העונה + סוד הזיגוג

עוד דרך מעולה לקשט עוגה היא באמצעות פירות בזיגוג. מחממים ריבת משמשים במעט מים והזיגוג בעצם שומר על הטריות של הפירות ונותן מראה מבריק ומרהיב.

מאפים מיניאטורים

אם בא לכם ללכת על טרנד חם ביותר שאפשר לראות אצל הקונדיטורים המובילים בעולם, למה שלא תקשטו את העוגה במיני מאפים מיניטורים שהם גם יפים וגם טעמים. תוכלו לעטר את העוגה בשלל מאפים כמו מיני קרואסונים, קרמבו בהכנה ביתית, עוגיות מקרון, מיני קאפקייקס ועוד.

קישוטים לא אכילים

כמובן שלצד הקישוטים האכילים, אפשר לשדרג מראה של עוגות גם באמצעות קישוטים שאינם אכילים. הינה כמה רעיונות לקישוטים שיכולים להתאים.

נרות וזיקוקים

נרות וזיקוקים הם קישוטים יפים אומנם, אבל כאלו שיכולים גם להרוס את העוגה בשעווה ובעשן ולכן אם אפשר להימנע מקישוטים כאלו אז עדיף לחלוטין. עם זאת, מדובר בקישוטים נפוצים ביותר לעוגות יום הולדת וזה בסדר גמור, רק צריך לשים לב שאחרי שמדליקים נרות וזיקוקים אז לא להשאיר אותם על העוגה לזמן רב.

טופרים

טופרים הם אפשרות נפלאה ובאמצעותם אפשר להעביר כל מסר שרוצים על העוגה. אפשר למצוא מגוון של טופרים של דמויות אהובות, ברכות יום הולדת, ציורים מצחיקים, מספרים ועוד.

טיפ ממכללת רימונים

לקראת סיום – הטיפ המנצח שלנו כאן במכללת רימונים הוא להקפיד תמיד על שימוש בחומרי גלם איכותיים ולא להתפשר בעניין הזה. אל תצפו לעוגה ברמה גבוהה ובטח שלא לעוגה טעימה אם לא תשקיעו בחומרי הגלם. אם אתם מכוונים לעוגה יפה ומכובדת בשביל לשמח אדם שאתם אוהבים – קנו מראש חומרי גלם איכותיים ולא פחות מזה. כמובן שאם את מעוניינים לפתוח עסק ומתכננים מכירת עוגות מהבית אז אסור להתפשר בעניין הזה בכלל ואתם חייבים להציע ללקוחות שלכם את הטוב ביותר בשימוש חומרי גלם משובחים בלבד.

סיכום

אם כך עכשיו, כשיש לכם לא מעט רעיונות מנצחים לקישוט העוגה ואפילו כמה טיפים מנצחים, זה הזמן לתכנן את העוגה החלומית שלכם ולהתחיל להתאמן. זכרו – ברגע שאתם מרגישים שהגיע הזמן לקחת את התחביב לשלב הבא – אל תהססו להתקדם לקורס קונדיטוריה מקצועי שיהפוך אתכם לאשפי המגדנות ואפילו ייתן לכם את ההזמנות לעסוק בתחום באופן מקצועי. בהצלחה!

מאמרים שעשויים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד