ציוד למטבח – כל מה שצריך להכנת ארוחה מושלמת

ציוד למטבח

ציוד למטבח הוא כל מה שאנחנו צריכים כדי לוודא שהארוחה שאנחנו מתכננים מתבשלת היטב, מוגשת היטב בשולחן ומאוחסנת היטב במקרה של שאריות. אם אתם חושבים שחסר לכם מוצר במטבח שישפר את איכות העבודה שלכם, או שאתם מתכננים לחדש את מלאי הציוד הקיים, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. בואו נתחיל.

סכינים

לכל מאכל יש סכין משלו, ולכל שף יש כל מיני סוגי סכינים המתאימים לצורות אחרות של בישול. בין אם אתם צריכים סכין לחיתוך גבינה, סכין קלאסי לחיתוך האוכל שעל הצלחת, סכין משונן לטיפול בדגים, סכיני פיסול שיסייעו לכם בקורס חיתוך פירות או סכין סטייק עבה – מגוון רחב של סכינים בצורות ובגדלים שונים יעזור לכם לעבוד בקלות במטבח ולטפל בכל סוג מזון שאתם מבשלים.

סירים ומחבתות

סירים צבעוניים ומחבתות יפות הם שדרוג אסתטי למטבח, אבל חשוב שהציוד הזה יהיה גם איכותי כדי שהמזון שאתם מבשלים יהיה מוצלח. יש אנשים הנרשמים ללימודי טבחות כדי להכיר את כל הסוגים השונים של הסירים והמחבתות, וכיצד הם יכולים למנף אותם ולהכין איתם מנות טעימות. הסירים והמחבתות האיכותיים ביותר הם גם די יקרים (למשל ברזל יצוק), אבל תהיו בטוחים שבשימוש נכון הם גם יעזרו לכם להכין את האוכל הכי טעים שיש.

מקרר גדול

מקרר גדול וחזק מאפשר להחזיק בבית מגוון רחב של מצרכים להכנת מזון מכל הסוגים. כמו כן, מקרר גדול ואיכותי מאפשר אחסון פירות וירקות בצורה הטובה ביותר, ומאריך את חיי המדף שלהם בכמה ימים ואף בכמה שבועות. מומלץ לבחור במקרר שיש לו מגירות בחלק התחתון, מקפיא חזק ומנגנון מתקדם לכוונון טמפרטורה.

כיריים 5 להבות או יותר

סוגי הכיריים היעילים ביותר הם כיריים המופעלים בגז או באינדוקציה. הלהבות שעל הכיריים מגיעות בגדלים שונים כדי להתאים לכל סוגי הבישול, וככל שיהיו לכם עוד מוקדי להבות בכיריים, כך תוכלו להכין במקביל כמות רבה יותר של מזון ולוודא שכל מה שתגישו יהיה חם וטעים.

צלחות וכוסות

זה אולי ברור מאליו, אבל נציין אותם בכל זאת – צלחות וכוסות הם אביזרים חשובים במטבח כדי להגיש את המזון שמכינים. יש סוגים שונים של צלחות וכוסות המתאימים לסוגים שונים של מזון, למשל כוסות יין אל מול כוסות בירה, או צלחת עמוקה לפסטה לעומת צלחת שטוחה לבשר, וכדי להגיש את המזון שלכם בצורה אסתטית המתאימה גם למנה כדאי להחזיק בכמה סוגים של צלחות וכוסות בבית.

קערות ערבוב

קערות ערבוב הן ציוד חשוב למטבח משום שהכנת מנות רבות דורשת ערבוב של כמה מוצרים, ולעיתים בכמות רבה, למשל הכנת בצק לעוגה גדולה.

ניירות אפייה ותבניות אפייה

לכל מוצר שאתם אופים יש תבנית מומלצת, ותבנית להכנת אינגליש קייק שונה בגודל שלה מתבנית לאפיית עוגת שוקולד. כמו כן, נייר אפייה הוא מוצר רב תכליתי שימושי מאוד במטבח.

בלנדר או מעבד מזון

בלנדר ומעבד מזון מקלים את תהליך הבישול, הכולל לעיתים ערבוב נמרץ או טחינה של מצרכים. במקום להתעייף משימוש במכתש ועלי או בערבוב ידני קלאסי, תוכלו להשתמש במוצרים החשמליים האלו כדי לערבב ולעבד את המזון שלכם בקלות. בבלוג שלנו תוכלו למצוא מידע נוסף על שיטות בישול שונות וכיצד אפשר לנצל את כל המוצרים החשמליים במטבח לבישול קל ואיכותי.

טיימר מטבח

בלשנים רבים משתמשים בטיימר המיועד למטבח כדי שיוכלו לתזמן בדיוק את זמני הבישול שלהם. בין אם אתם צריכים 5 דקות בדיוק כדי לטגן בשר במחבת, או שעה וחצי כדי לאפות עוגה בתנור – טיימר למטבח הוא מוצר נהדר שיחסוך לכם את הצורך להתבונן כל הזמן בשעון ולזכור מתי הזמן לבישול נגמר.

פומפייה

פומפייה היא מוצר שימושי לגרידת גבינה, ירקות או מזונות אחרים. זהו מוצר שימושי לחובבי המטבח האיטלקי, ולבשלנים שאוהבים להוסיף גרידות של אגוז מוסקט, לימון וליים או אפילו קוקוס ומתוקים למזון שלהם.

משקל מטבח

משקל מטבח הכרחי בייחוד לחובבי אפייה, משום שהוא נחוץ למדידה מדויקת של מרכיבים לפי משקל. בבישול אפשר לתבל ולהוסיף מצרכים לפי העין, אך אפייה היא מעין מדע מדויק הדורש כמות מדויקת של סוכר, קמח וחומרים אחרים. משקל מטבח יכול להיות שימושי גם למי שרוצה באופן כללי לשקול את המצרכים שלו בעת הבישול.

מדחום

מדחום הוא מוצר חיוני במטבח, המשמש לבדיקת טמפרטורת המזון. כאשר מכינים מנות כמו עוף מטוגן או אפוי, צריך לוודא שהוא מבושל לטמפרטורה נכונה (ולא נמוכה מדי) ושהוא יהיה בטוח למאכל.

לסיכום

כל בשלן חובב או מקצוען יודע שהעבודה במטבח דורשת מגוון רחב של ציוד שימושי כמו כיריים חזקים, סוגים שונים של סכינים, סירים ומחבתות איכותיים וכמובן כלי הגשה מתאימים. ככל שהציוד במטבח יהיה מתקדם ורחב יותר, תהליך הבישול יהיה מהיר ונוח יותר, והמנות שיוכנו יהיו טעימות ואיכותיות.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד