מכירת עוגות מהבית: כל מה שצריך לדעת

אפיית עוגה ביתית

מכירת עוגות מהבית היא רעיון מעולה גם לקונדיטורים מקצועיים וגם לחובבי אפייה שאוהבים להכין עוגות, מתוקים ומאפים טעימים. אם כבר יצא לכם להשתעשע ברעיון של הפיכת התחביב למקצוע – הגעתם למקום הנכון. מכירת עוגות מהבית יכולה להתאים למי שמוכן להשקיע ולעבוד קשה כדי לראות תוצאות. כדי באמת להצליח צריך להכיר את הצעדים הבסיסיים שיאפשרו זאת. בואו נדבר על החשיבות של תוכנית מסודרת, על האפייה עצמה, על שיווק ופרסום עצמי שיאפשר לכם למכור את התוצרת שלכם וגם קצת על בירוקרטיה סביב הקמה של עסק עצמאי ותפעול שלו. בואו נתחיל.

הכול מתחיל מתוכנית

כל עסק טוב למכירת עוגות ומאפים (ובכלל) מתחיל בתוכנית ברורה ומסודרת. זה הזמן להתחיל לחשוב מה אתם מעוניינים להכין ולמכור, באילו דרכים אתם רוצים למכור, איך אתם מתכוונים לשווק את עצמכם ואת העסק, ובכלל כמה רחוק אתם שואפים להגיע. ממש עכשיו נגע בפירוט בכל אחד מהדברים האלה, אבל בינתיים חשוב לזכור כלל אצבע חיוני: כדאי מאוד להציב לעצמכם מטרות מאתגרות, כאלו שיאפשרו לכם לצמוח ולהתפתח שלב אחר שלב, אבל חשוב שלא להציב מטרות גדולות מדי שתתקשו לעמוד בהן. זכרו שרומא לא נבנתה ביום אחד, וגם העסק שלכם יצליח אך ורק אם תעשו הכול בסבלנות ותבנו אותו בהדרגה, וכך גם צריכה להיראות התוכנית העסקית שלכם.

השלב המעניין הבא: אפייה

מכאן הגענו לחלק המהנה ביותר – האפייה. בואו נגע בכמה נקודות חשובות:

  • מתחילים לאפות עד שמגיעים למתכון המושלם: כמו כל דבר בחיים, גם בתחום האפייה יש חשיבות גדולה לניסוי וטעייה. כלומר שכדי להצליח עליכם להתנסות כמה שיותר ולעבוד על כמה וכמה מתכונים עד שתגיעו לטעם המושלם. אם אתם מרגישים שחסר לכם ידע מקצועי, לימודי קונדיטוריה למתחילים יאפשרו לכם לשדרג את היכולות שלכם וכדאי להתחיל רק כשאתם מרגישים בטוחים במאה אחוז בתוצרים שלכם.
  • חשוב – השתמשו בחומרי הגלם הטובים והמשובחים ביותר: בתור בעלי עסק מתחילים אתם רוצים מן הסתם לקנות לכם שם ומוניטין. את הדבר הזה תוכלו לעשות רק אם תשכילו להשתמש בחומרי הגלם המשובחים ביותר. נכון, זה יעלה לכם יותר, אבל זה גם אומר שתתבלטו מעל השאר ואולי אפילו תצליחו למכור ביותר.
  • זה הרגע להתחיל למכור: הגעתם למתכון המושלם בשימוש חומרי גלם מנצחים? מעולה, זה הזמן לצאת לדרך ולהתחיל למכור. איך עושים את זה? על זה בדיוק נדבר בפסקה הבאה.

שיווק ופרסום

כדי שהעוגות והמתוקים שלכם באמת ימכרו, עליכם לפרסם את עצמכם באופן קבוע. חשוב לעשות זאת גם באמצעים דיגיטליים כמובן, אבל חשוב לא פחות להשקיע במקביל גם בפרסום אוף ליין. בואו נדבר על כל אחת מהדרכים האלה:

ONLINE

  • שיווק ברשתות חברתיות: בתור אופים ובעלי עסק עליכם להקים עמודים עסקיים בכל הרשתות החברתיות המובילות. הבסיס הוא פייסבוק ואינסטגרם, אבל שווה להגדיל לעשות ולפתוח פרופיל גם בטיק-טוק, לפתוח ווטסאפ עסקי ואפילו להתרחב ללינקדאין ולטוויטר. ברשתות החברתיות תוכלו לפרסם את התוצרת שלכם, להציע מבצעים ולייצר אינטראקציה עם לקוחות.
  • קידום ממומן ואורגני ברשתות חברתיות: כדי להגיע לקהלי יעד חדשים ולאנשים שלא עוקבים אחריכם, שווה להשקיע בקידום ממומן של פרסומות בפייסבוק, באינסטגרם וברשתות אחרות. זכרו שזוהי השקעה ושעם מימון של פוסטים תוכלו להגיע למאות ולאלפי לקוחות פוטנציאליים חדשים. כמובן שחייבים להשקיע במקביל גם בקידום אורגני, להעלות תכנים באופן קבוע, לפרסם בקבוצות, להציע הגרלות ופרסים ועוד.
  • עובדים מול חברות המשלוחים: שווה לעבוד מול חברת משלוחים מקצועית שתספק את הסחורה ללקוחות שלכם. החברות המובילות יאפשרו לכם גם גישה למאגר אדיר של לקוחות ואפשרות נוחה לפרסם להם.

OFFLINE

  • כרטיסי ביקור: תמיד טוב להכין לעצמנו כרטיסי ביקור זמינים שנוכל לחלק בכל הזדמנות. זוהי השקעה בעלות נמוכה למדי ודרך מצוינת להקל על התקשורת מולכם בכל פעם שפוגשים לקוחות פוטנציאליים פנים אל פנים. על הדרך השקיעו בתהליכי מיתוג והכינו לוגו מנצח, שורת מיצוב ושפה עיצובית שמתאימה למותג שלכם.
  • ירידי מזון ותערוכות אוכל: נסו להכניס את עצמכם לכמה שיותר ירידי אוכל ותערוכות מזון. במקומות האלה לא רק שתוכלו למכור כמות גדולה של הסחורה שלכם, אלא תפגשו בהרבה לקוחות פוטנציאליים ותוכלו ליצור קשרים לעתיד שיעזרו לכם להגדיל מכירות על בסיס קבוע.

מה עוד חשוב לדעת?

  • נסו את המוצרים: קונים מוצרים חדשים או מנסים מתכונים שטרם ניסיתם? אל תמכרו שום דבר לפני שניסיתם אותו בעצמכם. רק כשאתם בטוחים במאה אחוז במוצר שלכם תוכלו להציע אותו לקהל הרחב.
  • שליחויות: חברת השליחויות היא אולי השותף החשוב ביותר שלכם בכל התהליך. זה אומר שחשוב לבחור בחברה אמינה, מקצועית וכזו שתייצג אתכם בצורה טובה מול הלקוחות שלכם.
  • שירות לקוחות: זכרו שהשירות שלכם לא נגמר כשהלקוח מקבל את העוגה, ועליכם להיות זמינים וקשובים ללקוחות שלכם בכל שלב. הקפידו על מענה מהיר ללקוחות שיש להם תלונות ואפשרו להם ליצור אתכם קשר בכמה דרכים שונות. שירות לקוחות טוב יעזור לכם לבנות את השם שלכם במהרה.

בירוקרטיה – דגשים נוספים חשובים

  • הוציאו רישיון עסק: צריך לזכור תמיד שחשוב לעבוד בצורה מסודרת וחוקית בלבד. בשלב הראשון חשוב לפתוח עוסק פטור או מורשה כדי שתוכלו להתחיל לקבל הכנסות. אל תשכחו לדווח על כל ההכנסות וההוצאות שלכם והפיקו ללקוחות שלכם קבלות וחשבוניות מס (בהתאם לעוסק שפתחתם). בהמשך הדרך אם תתרחבו, בדקו אם יש צורך בהוצאת רישיון עסק לממכר מזון ועבדו תמיד על פי החוק.
  • תכננו תוכנית עסקית: זכרו שהאפייה היא חלק אחד בלבד מהעסק שלכם וכדי להצליח יש להכין תוכנית עסקית מסודרת. הביאו בחשבון את כל הצעדים הנדרשים, משיווק ופרסום עצמי, דרך קורס אפייה מקצועי שיאפשר לכם לשפר את היכולות שלכם ועד להוצאות הצפויות הכי קטנות.

טיפ ממכללת רימונים

גם בתחום האפייה אין חכם כבעל הניסיון, וככל שתצברו יותר ממנו כך יהיה לכם קל יותר בעסק העצמאי שלכם. התחילו בקורס קונדיטוריה מקצועי ובו תלמדו את כל סודות המקצוע שיהפכו אתכם לקונדיטורים הטובים ביותר. לאחר מכן נסו להשתלב בכמה שיותר מקומות עבודה כמו מאפיות, בתי פטיסרי, קונדיטוריות, בתי קפה ועוד. מעבר לשדרוג יכולות הקונדיטוריה שלכם, נסו לשים לב לדברים חשובים כמו עבודה מול לקוחות, איך לשווק ולפרסם, איך עסקים בתחום הזה ממתגים את עצמם ועוד. הידע שתצברו במקומות כאלו הוא יקר מפז ואחרי כמה שנים של למידה יהיה לכם הרבה יותר קל לפתוח עסק עצמאי משלכם.

לסיכום

בשורה התחתונה, אפשר להצליח בהחלט בעסק למכירת עוגות ומתוקים מהבית, רק צריך להבין איך בדיוק ולהיות מוכנים לעבודה קשה. בעזרת הטיפים שחלקנו כאן תוכלו לצאת לדרך וזכרו שככל שתצברו יותר ידע, כך יהיו לרשותכם יותר כלים שיעזרו. היכנסו עכשיו לבלוג של מכללת רימונים ותוכלו למצוא המון טיפים שימושיים על עולם האפייה והבישול הן במישור הקולינרי והן במישור העסקי. בהצלחה!

מאמרים שעשויים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד