דגים לסושי – המדריך המקיף לדגים המתאימים לסושי

צלחת סושי

דגים לסושי

דגים לסושי הם מצרך פופולרי במטבח של כל מי שמכין סושי מקצועי או ביתי. לכאורה נדמה שכל דג יכול להשתלב היטב עם המצרכים המגוונים של סושי, אך כדאי לשקול היטב את בחירת סוג הדג, ומעבר לכך יש עוד כמה עניינים שצריך להביא בחשבון בבחירת דגים לסושי. לפניכם כל ההמלצות והטיפים בנושא.

דגים מומלצים לסושי

אלו הם הדגים הכי מומלצים לסושי:

  • סלמון – אחד הדגים הכי נפוצים לסושי בכל העולם. הוא משולב בסושי במגוון שיטות בישול: נא, מעושן, אפוי או מטוגן בטמפורה
  • טונה – עוד אחד מהדגים הנפוצים במנות סושי. גם את הטונה אפשר להגיש נאה בסושי או לעשן אותה, ויש האוהבים לאכול ספייסי טונה (טונה ברוטב חריף)
  • דגים אחרים החיים במים מלוחים – יש האוהבים להשתמש במקרל, בהרינג, בדניס או בלברק בסושי שלהם. אלו הם סוגים של דג לבן לסושי והם פופולריים משום שהם קלים להכנה, הטעמים שלהם משתלבים היטב בסושי והם גם זמינים לרכישה בכל מעדניית דגים

איך לבחור דג טרי לסושי?

השלב הראשון בבחירת דג טרי לסושי היא בחירת המקום שממנו תרכשו את הדג שלכם. מומלץ מאוד לבחור במעדניית דגים מקצועית השומרת על סטנדרט ניקיון גבוה ועל תנאי קירור טובים לדגים. בדקו עם המוכר מתי הדג שאתם קונים יצא מהמים, ואם אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה אתם יכולים לגשת למעדנייה המחזיקה דגים חיים, כדי שתוכלו לדעת בוודאות שאתם קונים את הדג הכי טרי שיש. במעדנייה תוכלו לקנות דג שלם ולחתוך אותו בעצמכם בבית, או לבקש מהמוכר המנוסים לפלט אותו בשבילכם. תוכלו למצוא בבלוג שלנו עוד מידע על חיתוך נכון של דגים, על שימוש בכלים הנכונים ועוד מידע חשוב על כל שיטות הבישול הקיימות.

האם מסוכן לאכול דג נא?

אם שאלתם את עצמכם מדוע לנשים בהיריון אסור לאכול סושי שיש בו דג נא, אז הינה התשובה – בדגים לא מבושלים עלולים להיות חיידקים וטפילים העלולים לפגוע בנו, כמו חיידק סלמונלה הידוע לשמצה. כל מי שעבר לימודי טבחות יודע שדגים טריים צריכים להישמר בתנאי תברואה מצוינים הכוללים ניקיון של הסביבה ושמירה על תנאי טמפרטורה מבוקרים. מומלץ להשתמש בדגים נאים כמה שיותר קרוב לרגע הוצאתם מהמים כדי להפחית את הסיכון להתפתחות טפילים בגוף הדג. פרט לשמירה על תנאי קירור טובים ועל ניקיון הדגים ושטחי האחסון והעבודה, אפשר להקפיא את הדגים ל-48 שעות כדי להרוג מזיקים פוטנציאליים (הביאו בחשבון שפעולה זו עלולה לפגום קלות בטעם של הדג), או מנגד להפחית עוד יותר את הסיכון ולבשל את הדג, בין אם בטיגון, באפייה או בצלייה.

ירקות מומלצים לשלב עם דגים לסושי

אלו הם הירקות הכי פופולריים לשילוב בסושי. את רוב הירקות האלו תמצאו בכל סוגי הסושי, ואנחנו נמליץ לכם על השילובים הכי מוצלחים:

  • אבוקדו – אחד הירקות הנפוצים ביותר בסושי. משתלב היטב עם כל הדגים, ובייחוד עם טונה אדומה
  • מלפפון וגזר – ירקות בעלי מרקם פריך וטעם מתקתק המשתלבים היטב עם סלמון
  • בטטה – ירק בעל טעם מתקתק ומרקם רך. משתלב היטב עם דגים לבנים
  • פטריות – הפטריות הנפוצות בסושי הן פטריות שיטאקי, המשתלבות היטב עם טונה, אך אפשר לשלב כל מיני סוגים של פטריות בסושי המכיל כל סוג של דג

כמובן, חשוב לשמור על אחסון ירקות הולם כדי לוודא שהירקות שאתם מוסיפים לסושי שלכם הם טריים ותקינים.

אילו מצרכים אנחנו צריכים?

הינה רשימה של כל המצרכים הבסיסיים שאתם צריכים כדי להכין את הסושי המושלם:

  • אורז עגול – הידוע גם בשם "אורז לסושי". זהו אורז בעל טעם עדין יחסית המסוגל לספוג טעמים רבים, ועל אף רמת העמילן הגבוהה שלו הוא אינו דביק מאוד או מתפרק בקלות, ולכן מתאים ביותר להכנת סושי.
  • חומץ אורז – הנותן לסושי רובד חמצמץ קלאסי
  • אצות – אצות נורי הן הנפוצות ביותר בשימוש לסושי, כדי שיהיה בסיס שיעטוף את כל המרכיבים. יש המשתמשים גם בדפי סויה או במצרכים אחרים כתחליף
  • ירקות מסוגים שונים – הדג הוא הכוכב של הסושי, אבל בתוך הרול יש עוד מרכיבים המוסיפים לטעם ולמראה שלו כמו מלפפון, גזר, אבוקדו, דלעת (קנפיו), בצל ירוק, בטטה, פטריות שיטאקי, אספרגוס ועוד. יש ירקות הדורשים בישול לפני הכנסתם לרול (כמו אספרגוס), אך את הרוב מומלץ להוסיף לסושי כפי שהם
  • דגים מומלצים לסושי – סלמון וטונה הם הדגים המומלצים ביותר לסושי, אבל כל דג שאתם אוהבים יכול להתאים, בעדיפות לדגים החיים במים מלוחים
  • מים – כדי לבשל את האורז וגם כדי לעזור לאצה להידבק לעצמה ולמרכיבים האחרים בעת גלגול הרול.

מעבר לכך, תוכלו להוסיף לסושי כל מה שתרצו. תוספות פופולריות אחרות לסושי הן טמאגו (חביתה יפנית), גבינת שמנת (חלבית או צמחית), פקאן מסוכר, טופו מטוגן, פנקו או קצח לשדרוג המעטפת החיצונית, חמאת בוטנים ועוד.

לסיכום

סושי הוא מאכל פופולרי וטעים, וכדי להכין את הסושי הכי טעים שיש מומלץ לבחור דג טרי המתאים לחך שלכם ולאופי של המנה. הדגים הכי מומלצים הם סלמון וטונה, אך עוד דגים של מים מלוחים יכולים להתאים. בעזרת בחירה של דג טרי המאוחסן היטב ושילובו עם ירקות מתאימים ותוספות מיוחדות לטעמכם, תוכלו גם אתם ליצור את הרול המושלם.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד