איך לאכול בריא והכי חשוב גם טעים

איך לאכול בריא

נשנושים, מתוקים, אוכל מטוגן, שתייה ממותקת – כל אלו ממש טעימים, אבל בסופו של דבר הם לא ממש עושים לנו טוב, וכמעט כל אחד מאיתנו שואל את עצמו איך לאכול בריא יותר ואיך לחיות חיים בריאים מבחינה תזונתית. מה שצריך להבין מהשלב הראשון הוא שלאכול בריא הרבה יותר קל ממה שנהוג לחשוב, וכי אימוץ הרגלים בסיסיים יאפשר לנו לחיות חיים בריאים יותר בלי הרבה מאמץ וקושי. בואו נדבר על תכנון ארוחות, על הדרך הנכונה לאכול, על הרכיבים שעדיף לוותר עליהם וגם נחלוק כמה טיפים חשובים נוספים לאכילה בריאה. בואו נתחיל.

תכנון ארוחות נכון

אכילה בריאה מתחילה בתכנון נכון של הארוחות במהלך היום. מומלץ להקפיד על שלוש ארוחות מרכזיות ביום – בבוקר, בצהריים ובערב ולהכניס בין לבין חטיפים בריאים. אם נקפיד על כך נרגיש את תחושת השובע והגוף שלנו יהיה מוזן ומאוזן כראוי בכל שעות היום.

אכילה איטית

כשאוכלים בריא צריך לשים לב לא רק לאוכל שנבחר להכניס לגוף, אלא גם הדרך שבה נאכל אותו. אכילה איטית תאפשר לנו להגיע לתחושת השובע בצורה טבעית וכך לא נצטרך לאכול הרבה כדי להרגיש שבעים. אכילה מהירה עלולה לגרום לקשיים בעיכול כאשר המזון נכנס לגוף בלי לעבור תהליך עיבוד שלם. אם אתם מאלו שאוכלים מהר, חשוב להתחיל לשנות אט אט הרגלים.

להפחית במלח ובסוכר באוכל

חשוב מאוד להפחית במלחים וסוכרים במזון ועם הזמן אפשר להתרגל לכך בקלות. אגב, גם מקמח לבן כדאי להימנע. שווה להכיר את סוגי הלחמים הנפוצים ביותר בישראל ולבחור בכאלו מדגנים מלאים ושיש בהם כמה שפחות שמרים, מלח וסוכר.

לא להיות רעבים

לאכול בריא אין משמעותו להרעיב את עצמנו. רעב הוא הדרך של הגוף לסמן לנו שאנו צריכים לתת לו מרכיבים מזינים. אם אתם רעבים, אל תתעלמו מזה, דבר שיביא לכך שרק תאכלו הרבה יותר בהמשך. במקום זה עדיף לאמץ נשנושים בריאים בין הארוחות כמו יוגורט ללא סוכר, שקדים, תמרים, פירות וירקות וכן הלאה.

המון ירקות ופירות

פירות וירקות הם חלק עיקרי בתזונה של מי שרוצה לאכול בריא. הם מלאים בוויטמינים ובמינרלים שונים החיוניים לתפקוד הגוף, והם גם עשירים בסיבים תזונתיים המשפרים את פעולת מערכת העיכול ואת המטבוליזם ואף יכולים לעזור לרדת במשקל. הקפידו על אחסון פירות וירקות לפי הכללים הברורים שישמרו עליהם טריים מבלי לאבד ערכים תזונתיים חשובים. כמו כן זכרו שירקות אפשר לאכול פחות או יותר חופשי ופירות עדיף להגביל ל-3-1 ביום.

להוסיף גם שומן בריא

שומן רווי (או שומן בריא) עוזר לשמור על בריאות העורקים בגופינו וכן עוזר לייצר כולסטרול טוב, מה שמפחית את הסיכון למחלות לב. השומן המזיק הוא שומן רווי ושומן טרנס והוא מעודד את גופינו לייצר כולסטרול רע וכן מגביר את הסיכון ללקות במחלות לב, כלי דם וסרטן. חשוב לשלב שומן בריא בתפריט ולהימנע מהשומן המזיק.

טיפ בונוס

לא ממש יודעים לבשל ולהכין מאכלים טעימים? באופן הזה יהיה לכם קשה מאוד לאכול בריא, ואם הגיע הזמן לשינוי בתזונה אז גם הגיע הזמן ללמוד לבשל. מי שישכיל ללמוד עקרונות בסיסיים של בישול לחובבים ויידע איך להשתמש בחומרי גלם בדרכים יצירתיות, יוכל להכין בקלות מאכלים שהם גם בריאים וגם טעימים ביותר, וככה אורח החיים הכולל תזונה בריאה יהפוך לדבר פשוט וטבעי למדי.

סיכום

בשורה התחתונה – לאכול בריא זה לא עניין גדול ובסופו של עניין מדובר באימוץ של כמה הרגלים פשוטים שיביאו לשינוי גדול וטוב. תכננו מראש את הארוחות, אכלו לאט, אל תישארו רעבים והקפידו לצרוך ירקות ופירות ושומן בריא ועם הזמן תחיו חיים בריאים ומאוזנים הרבה יותר. רוצים לדעת עוד על אוכל בריא, בישול וקולינריה, ללמוד על בישול מקצועי קורס טבחות 1 ועוד מגוון קורסים מקצועיים ואפילו להכיר קצת יותר לעומק סגנונות בישול? היכנסו עכשיו לבלוג שלנו שבו תמצאו הרבה מידע מעניין וחשוב.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד