התפקידים בבתי מלון שכדאי לכם להכיר

התפקידים בבית מלון שכדאי לכם להכיר

אם גם אתם מחפשים עבודה טובה, רווחית ומהנה, יכול מאוד להיות שהאפשרות של עבודה בבית מלון היא מצוינת בשבילכם. אחד היתרונות המשמעותיים בעבודה בבתי מלון הוא הגיוון במשרות ובסוגי תחומי עיסוק. אז אילו תפקידים יש בעצם בבית מלון? הינה כל התפקידים המעניינים שכדאי להכיר.

פקידי קבלה

פקידי הקבלה אחראים על קבלת האורחים ביום ההגעה למלון ועל הרישום שלהם בכניסה. הם אחראים בנוסף על סגירת החשבון בשלב הצ׳ק אאוט, על גביית תשלומים, עדכונים תאריכי שהות ביומן ועוד. זהו תפקיד ייצוגי ומעניין המצריך יחסי אנוש טובים ואהבה לעבודה מול קהל. עוד משרות שונות הקשורות בקבלה הן עבודה במרכזיה, עבודה בתור צ׳קרים, עבודה בתור בל בוי (מי שאחראי על שינוע מזוודות האורחים לחדרים) ועוד. מדובר במשרה נעימה, מעניינת ונוחה בהחלט, והרבה פעמים זוהי נקודת פתיחה מעולה בשביל מי שבחרו באפיק של לימודי מלונאות ורוצים להשתלב בעתיד בתפקידים בכירים בענף המלונאות.

מלצרים

מלצרות במלון זו עבודה נהדרת ומצוינת במיוחד למי שמחפש עבודה מועדפת. אפשר לעבוד בתור מלצרים בחדר האוכל ובהמשך להתקדם גם לעבודה במלצרות במסעדות של המלונות שבהן גם אפשר לקבל טיפים יפים בהחלט. מי שמתחבר לעבודת המלצרות זוהי בהחלט אפשרות טובה בשבילו.

קב״טים

הקב״טים הם קציני הביטחון במלון האחראיים על בטיחות המלון ועובדיו. באחריותם להגיש עזרה ראשונה אם יש צורך, לשמור על החפצים האישיים ולדאוג לכספות במלון. הם צריכים לוודא כי האורחים מקפידים על התנהגות נאותה ולשמור באופן כללי על שלומם של כל באי המלון. גם זו עבודה היא עבודה מועדפת וזהו בהחלט תפקיד מומלץ לחיילים משוחררים שעברו הכשרה של רובאי 03 ומעלה.

טבחים

הטבחים הם אנשי המקצוע חשובים מאוד בבתי המלון והם אלו שאחראיים להאכיל את כל האורחים באופן שוטף. הם אחראיים בין היתר על יצירת התפריטים והמנות ועל הכנתן, על הזמנת חומרי גלם, על טיפול בפניות האורחים לגבי המזון ועל התאמת מנות וארוחות בימים מיוחדים. כדי לעבוד בתור טבח בבתי מלון יש לעבור הכשרה מתאימה. במכללת רימונים תוכלו לעבור מספר קורסים שונים כגון טבחות סוג 1 שיאפשרו לכם להשתלב בתעשייה בזמן הקצר ביותר.

קונדיטורים

בנוסף לטבחים במלון ישנם עוד בעלי תפקיד חשוב במיוחד – הקונדיטורים. הקונדיטורים הם אלו שאחראיים על יצירת הקינוחים והם עובדים בדרך כלל במשמרות בוקר וערב בלבד. מדובר בתפקיד מעניין וחשוב שכדי להשתלב בו יש צורך בהכשרה מתאימה. גם לימודי קונדיטוריה לענף המלונאות תוכלו ללמוד במכללת רימונים.

משק

לעובדי המשק שלל אחריויות שונות במלון. מדובר בין היתר בחדרנים ובחדרניות, בעובדי המכבסה, בעובדי הניקיון ועוד. תפקידים נהדרים למי שמתעניין בתחום וזוהי גם דלת הכניסה לניהול משקי בית של בתי מלון באופן כללי. כמובן שמי שמתעניין בתחום ורוצה בעתיד לנהל מערך משק של מלון חייב ללמוד ניהול משק באופן מקצועי ובמכללת רימונים תוכלו ללמוד את התחום באופן המקיף ביותר ולהשתלב בענף בקלות ובמהירות.

מזון ומשקאות

תחום חשוב מאוד בבית מלון הוא התחום של ניהול מזון ומשקאות ובעלי התפקיד הזה אחראים על כל הזמנות הרכש – החל מחדר האוכל והמסעדות ועד לברים ולדוכנים הקטנים ברחבי המלון. מדובר בתפקיד ניהולי חשוב והרבה פעמים מלון קם או נופל על הדברים האלו. על כן מדובר בתפקיד שאליו מגייסים בדרך כלל עובדים בעלי ניסיון מתאים או בעלי דיפלומה והכשרת ייעודית בתחום.

ברמנים

הברמנים עובדים במסעדות, בלובי ובברים של בתי המלון. הם אחראיים על ניהול הברים ועל מזיגת המשקאות, טיפול במלאי המשקאות, ניקיון וסדר בבר וכן הלאה. העבודה היא לרוב בשעות מאוחרות וצריך להביא זאת בחשבון. בדרך כלל יש אפשרות לעבודה מועדפת ולעיתים גם מקבלים טיפים יפים על הדרך.

מצילים לבריכה במלון

ככל הנראה משרת מציל היא אחת המשרות הנחשקות ביותר בבתי המלון, לצד האחריות הגדולה הכרוכה בעבודה זאת. העבודה כוללת לא מעט שמש, אוויר פתוח ואווירה קיצית ונעימה. כמובן שכדי לעבוד בתור מציל צריך תעודת הכשרה מתאימה ותעודת מציל בתוקף וכמו כן חייבים את הכלים המתאימים כמו קורס החייאה והגשת סיוע לפצועים. שימו לב כי בבתי מלון מחפשים לא רק מצילים, אלא עובדים שיוכלו לשמש בתור מפעילי בריכות שחייה, תפקיד הכולל תכנון בריכות, סינון, חיטוי ותפעול תברואתי, איתור גורמים מזהמים, טיפול בחומרים רעילים ועוד.

לסיכום

אפשר לראות בקלות כי ענף המלונאות הוא כזה המציע לא מעט משרות מעניינות וכל אחד יכול למצוא בקלות תחום שמעניין אותו. צריך לזכור תמיד שהעבודה היא באווירה נעימה וקלילה למדי, על רקע תיירותי בתחושה של חופש ושחרור על בסיס קבוע. זכרו שאם תרצו להשתלב בתעשיית המלונאות בתפקיד כזה או אחר, ברוב המקרים תצטרכו הכשרה ספציפית וכאן במכללת רימונים תוכלו לעשות זאת בעשרות קורסים שונים בתחום כמו קורס ניהול משקאות ומזון, קורסי טבחות למיניהם, לימודי מנהל ומלונאות ועוד. ואם אתם זקוקים למידע נוסף – פנו אלינו בכל שעה ונשמח לעזור!

מאמרים שעשויים לעניין אותך

עיצוב גבות

עיצוב גבות טבעיות

עיצוב גבות עשוי לעשות פלאים למראה הפנים. גבות מעוצבות היטב יכולות להעצים את יופיין הטבעי של הפנים, להדגיש את העיניים וליצור מראה מסודר ומטופח. עם

קרא עוד »
מניקור רוסי

מניקור רוסי

מבין הטיפולים הקוסמטיים המבוקשים, מניקור הוא אחד הבולטים והחשובים, ולא סתם. מדובר בטיפול קוסמטי שעוזר לשמור על בריאות הציפורניים ועל מראה מטופח של הידיים, כזה

קרא עוד »
בניית ציפורניים

סוגי בניית ציפורניים

מי שמקפידה לבקר את בונת הציפורניים שלה מדי חודש, תדע להגיד שמדובר באומנות של ממש. עם התפתחות התחום והטכנולוגיה הקשורה בה, יש היום כמה וכמה

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד