הפשרת בשר – איך להפשיר בשר בצורה נכונה ולשמור על הטעם?

הפשרת בשר

הפשרת בשר היא שלב הכרחי ביותר בהכנת בשר ובבישולו, אך חשוב מאוד לעשות זאת בצורה בטוחה כדי להימנע ממחלות הנישאות במזון. הפשרת מזון בדרכים לא נכונות לפני הכנתו ובישולו, יכולה להוביל לצמיחה של בקטריות מזיקות שונות אשר עלולות לגרום להרעלת מזון חמורה. במאמר זה נשתף אתכם כיצד יש להפשיר בשר בטכניקות שונות, ונבחין בין הטכניקות היעילות לאלו אשר עדיף לוותר עליהן. כמו כן, נספק במאמר הדרכה בשלבים של הפשרת מזון בצורה בטוחה ויעילה.

שיטות לא נכונות להפשרת בשר

חשוב מאוד להיות מודעים גם לשיטות ההפשרה שאינן מומלצות לשימוש בבשר, מאחר שאלו עלולות לגרום לבשר להיות לא בטוח למאכל. שיטות אלו כוללות את השארת הבשר בחוץ בטמפרטורת החדר, את השארת הבשר על השיש בשולחן, או שימוש במים חמים בעת ההפשרה. כל השיטות הללו להפשרת הבשר יכולות לפגוע במרקמו, בטעמו ובייחוד בפוטנציאל שלו להיות אכיל. לפי שיטות הבישול המוצעות על ידי מכללת רימונים לדוגמה, חשוב מאוד להימנע בעיקר מהשארת בשר להפשרה בטמפרטורת החדר, מכיוון שהבשר יכול להפשיר בקלות לטמפרטורה אשר מגבירה את התפתחות הבקטריות על השכבה החיצונית של הבשר בעוד פנים הבשר נשאר קפוא.

הפשרת בשר על השיש

הפשרת הבשר על השיש במטבח היא שיטת הפשרה שכנראה רובנו מכירים מהבית בתור שיטה נוחה ויעילה. אך מתברר כי זוהי שיטת הפשרה שיכולה להיות גם מזיק. הפשרת בשר מחוץ למקרר על השיש יכולה לגרום לשינויים קיצוניים בטמפרטורת הבשר, שיגרמו לו להגיע לטווח טמפרטורות מסוכן שבו צומחות על הבשר בקטריות והן מתרבות במהירות. בקטריות אלו יכולות לגרום אף להרעלת מזון.

הפשרה במים חמים

שימוש במים חמים לצורך הפשרה של בשר היא לא שיטה מומלצת גם כן, משום שגם זו שיטה שאינה בטוחה. כמו כן, שיטה זו גורמת לבשר להפשיר בצורה שאינה אחידה, מה שגורם לפעמים אפילו לבישול ראשוני של שכבת הבשר החיצונית בעוד שתוכו נשאר קפוא. בצורת הפשרה זו נגרם נזק למרקם הבשר כאשר הבישול שלו לאחר מכן אפילו מחמיר את המצב.

איך כן להפשיר בשר?

לאחר שהבנו את השיטות שבהן לא כדאי להשתמש לצורך הפשרת בשר, נכיר את השיטות המומלצות ביותר. קיימות כמה שיטות נוחות ובטוחות מספיק להפשרת בשר ולאכילתו לאחר מכן.

הפשרת בשר במיקרוגל

הפשרת בשר במיקרוגל היא אופציה בטוחה שאפשר להשתמש בה כאשר אנו זקוקים לפתרון מהיר להפשרת בשר קפוא, וכאשר אנו מתכוונים לבשל את הבשר ברגע שיצא מהמיקרוגל. הפשרת בשר במיקרוגל היא שיטה של הפשרת בשר מהירה, ובה אפשר להשתמש באמצעות הנחת הבשר בכלי מתאים, ובשימוש של מצב או תוכנית ההפשרה במיקרוגל. חשוב מאוד להפוך את הבשר ולדאוג כי הוא אינו מתבשל בתהליך ההפשרה.

הפשרה במים קרים

הפשרה של הבשר במים קרים היא שיטה בטוחה מאוד וקלה לשימוש. עליכם לוודא שהבשר ארוז בצורה אטומה שתמנע כניסת מים אל תוך הבשר ולהניח את הנתח בתוך אמבטיית מים קרים. השתדלו להחליף את המים כל חצי שעה כדי לשמור על טמפרטורה קבועה ותוכלו להפשיר את הבשר שלכם במהירות.

הפשרת בשר במקרר

זוהי השיטה הבטוחה ביותר להפשרת בשר. עליכם להניח את הבשר על צלחת או בכלי מסוים שיכיל את הנוזלים שעלולים להצטבר מהפשרת הבשר, ולתת לו לנוח מספיק זמן. חשוב מאוד להניח את הבשר במקרר מספיק זמן לפני שאתם מתכננים לבשלו, כי זה עלול לקחת קצת יותר זמן מהפשרת בשר במיקרוגל לדוגמה, ואפילו לילה שלם. בצורת הפשרה זו תוכלו להיות בטוחים שמרקמו של הבשר לא נהרס, ושלא צומחות בקטריות שונות על הבשר בגלל שינוי טמפרטורה קיצוניים.

האם לאחר הפשרה אפשרלהקפיא שוב?

זוהי שאלה נפוצה, והתשובה אליה תלויה מאוד באופן שבו הפשרתם את הבשר. אם הפשרתם את הבשר במקרר תוכלו להקפיא אותו שוב מבלי לבשל אותו. למרות זו שימו לב לטריותו של הבשר ובדקו שהוא עדיין לא פג תוקף. אם הפשרתם את הבשר במיקרו או באמבט מים קרים, כדאי מאוד שתבשלו את הבשר ולא תקפיאו אותו שוב.

בישול אוכל שלא הפשיר – האם מותר?

בישול אוכל או בשר אשר עדיין לא הפשיר הוא אפשרי ויכול להיות גם בטוח, אבל עם זאת חשוב לשים לב לכמה פרמטרים כאשר אנו מבשלים אוכל שעדיין קפוא. ראשית, חשוב מאוד לשים לב ולוודא שזמן הבישול יהיה ארוך יותר כדי להכין את הבשר בצורה אחידה, ושלא ניתקל בגושי בשר שיהיו מבושלים מבחוץ אך קרים ולא מוכנים מבפנים. שנית, עלינו לשים לב כי שאר המרכיבים המבושלים יחד עם הבשר שלא הופשר יוכלו לעמוד בזמן הבישול הארוך היותר ולא יהרסו. כמו כן, חשוב לזכור כי כאשר מפשירים בשר הוא מגיר מתוכו נוזלים רבים. אלו יכנסו אל תוך הבישול שלכם ויש להביא זאת בחשבון כדי לתכנן את הכנת המנה בהתאם.

סיכום

הפשרת בשר בצורה בטוחה היא שלב קריטי מאוד בבישול, כדי להבטיח שהבשר לא יגרום לכם להרעלת מזון, ושמרקמו וטעמו ישמרו איכותיים. כדי להגיע לתוצאות אלו גם כאשר אתם מבשלים עם בשר קפוא ולא טרי, עליכם להימנע משיטות הפשרה שונות שיכולות להזיק לבשר, כמו הנחתו על משטח השיש במטבח מחוץ למקרר, או הפשרת הבשר מתחת לזרם של מים חמים. מנגד, תוכלו להפשיר את הבשר באמצעות שימוש בתוכנית ההפשרה במיקרוגל, הפשרה של הבשר במקרר, או באמבט מים קרים. בשימוש בשיטות הפשרה אלו תוכלו ליהנות מבשר טעים ובטוח למאכל.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

עיצוב גבות

עיצוב גבות טבעיות

עיצוב גבות עשוי לעשות פלאים למראה הפנים. גבות מעוצבות היטב יכולות להעצים את יופיין הטבעי של הפנים, להדגיש את העיניים וליצור מראה מסודר ומטופח. עם

קרא עוד »
מניקור רוסי

מניקור רוסי

מבין הטיפולים הקוסמטיים המבוקשים, מניקור הוא אחד הבולטים והחשובים, ולא סתם. מדובר בטיפול קוסמטי שעוזר לשמור על בריאות הציפורניים ועל מראה מטופח של הידיים, כזה

קרא עוד »
בניית ציפורניים

סוגי בניית ציפורניים

מי שמקפידה לבקר את בונת הציפורניים שלה מדי חודש, תדע להגיד שמדובר באומנות של ממש. עם התפתחות התחום והטכנולוגיה הקשורה בה, יש היום כמה וכמה

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד